ԼՈՒՐԵՐ: Թվեր և փաստեր Հայաստանից
Բաց դռների օր ՀՀ ԱՆ ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվան առողջապահության ազգային ինստիտուտը. ի՞նչ դեր և ֆունկցիա ունի ԱԱԻ-ն ներկայում
Նախկինում ՀՀ ԱՆ ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվան առողջապահության ազգային ինստիտուտը (ԱԱԻ) կոչվում էր Բժիշկների կատարելագործման պետական ինստիտուտ (ГИДУВ), և զբաղվում էր բժիշկների հետդիպլոմային և արդեն կայացած բժիշկների պարբերական վերապատրաստումներով: Այս ֆունկցիան մի քանի տարի առաջ, ցավոք, հանվեց և զբաղվում էր միայն ազգային առողջապահական կազմակերպչական հարցերով, որն այսօր էլ շարունակում է մնալ նրա կարևորագույն ֆունկցիաներից մեկը:
Ներկայում վերսկսվում է, նոր զարկ է ստացնում նախկինում իրականացված կրթական միսիան, որի նպատակն է ստեղծել ժամանակակից մեթոդոլոգիայի բազայի վրա կրթական հարթակ, որպեսզի Հայաստանում կլինիկական օրդինատորները ստանան այն կրթությունը, այն հմտությունները, որոնք այսօր ստանում են Եվրոպայում և ԱՄՆ-ում գործունեություն ծավալող բժիշկները:
Այս խնդիրը Հայաստանում եղել է վաղուց, իսկ վերջին տարիներին առավել խորացել է, և մեր բժիշկները, թեև տեսականորեն տիրապետում են գիտելիքների, սակայն, ցավոք, շատ հանգամանքներից ելնելով, գործնականում չունեն անհրաժեշտ հմտություններ: Համեմատության համար հարկ է նշել, որ արտասահմանում չորրորդ-հինգերորդ կուրսի ռեզիդենտը գործնական հմտություններին տիրապետող բժիշկ է:
Սույն թվականի օգոստոսի 20-ին ՀՀ ԱՆ «Ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվան առողջապահության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ-ում տեղի ունեցավ հանդիպում-քննարկում Դիմորդների համար:
Ներկաները ծանոթացան ամբիոնների վարիչների և դասախոսական կազմի հետ, ընդունելության պայմաններին, առարկայական պահանջներին, բուհի ներքին կանոնակարգին և ստացան իրենց հուզող հարցերի պատասխանները:
Հանդիպման շրջանակում զրուցեցինք ԱԱԻ գինեկոլոգիայի և վերարտադրողականության ամբիոնի վարիչ, պրոֆեսոր Էդուարդ Համաբարձումյանի հետ, ով պատասխանեց մի քանի հարցերի:
Ո՞րն է այսօրվա միջոցառման առիթը, ի՞նչ ուղղվածություններ, ձեռքբերումներ են ներկայացվել
Այս միջոցառումը ԱԱԻ կողմից ձեռնարկված նոր հետաքրքիր քայլ էր:
Հայաստանում շատ ամբիոններ կան, օրինակ, գործում են մի քանի մանկաբարձության և գինեկոլոգիայի խոշոր ամբիոններ: Նրանք գործում են մեկ այլ մոդելներով, մեր աշխատանքները կկառուցվեն փոքր-ինչ այլ մոտեցումներով, ինչը կարող է մրցակցություն ստեղծել և ընտրության հնարավորություն տալ կլինիկական օրդինատորներին: Միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ մրցակցությունը խիստ կարևոր գործոն է, առանց դրա լճացում է առաջանում, ինչն արդեն տեսնում ենք վերջին տարիներին Հայաստանում:
Ես միջոցառմանը ներկայացրեցի իմ պատկերացրած կրթական մոդելը: Երկար տարիներ աշխատել եմ Եվրոպայում և Միացյալ Նահանգներում, որտեղ շփվել եմ ռեզիդենդների հետ: Նկատել եմ, որ առաջին կուրսի ռեզիդենտները, որոնք քիչ գիտելիքներ ունեն, 3-4 տարվա ընթացքում դառնում են հասուն, մտածող, հետազոտություններ, ախտորոշում և բուժում իրականացնող, բուժական հմտություններին տիրապետող բժիշկներ: Դա ուղղակի նախանձելի է և ցավալի, որ մենք այդ մոդելը մեզ մոտ չունենք: Եվ դա ինձ համար երազանք էր: Մտածում էի, թե ինչպե՞ս են դրան հասել, ի՞նչն է մեզ մոտ խանգարում այդ գործընթացին: Իսկ խանգարող գործոններ կան, շատ են` և՛ սուբյեկտիվ, և՛ օբյեկտիվ
Խոսենք նոր մոդելի առավելությունների մասին:
Նոր մոդելի առավելություններից է ժամանակակից մոտեցումը: Ճիշտ է, ձևաչափը կմնա մեզ մոտ գործող կլինիկական օրդինատուրայի համար ընդունվածը, բայց բովանդակությունը կլինի այն բարձր ռեզիդենտուրայի մակարդակը, որը Եվրոխորհրդի կողմից ընդունվել է բոլոր եվրոպական երկրների համար:
Արդեն Եվրոպայի փորձը, կարելի է ասել՝ պատրաստի մատյանը կա, որը մշակվել է Եվրախորհրդի բժշկական մանկաբարձության և գինեկոլոգիայի համալսարանների մասնագետների կողմից: Դա քայլերի այն հերթականությունն է, որը կբերի մասնագետի ձևավորման: Պետք է նաև հատուկ չափանիշներ ունենանք, որով կարողանանք ստուգել, թե բժիշկը համապատասխանո՞ւմ է, արդյոք, անհրաժեշտ չափանիշներին, թե՝ ոչ:
Հին համակարգից ի՞նչ թերություններ կառանձնացնեք:
Մեզ մոտ դժվար է աշխատել հիվանդների հետ ուսումնական գործընթացի շրջանակներում, քանի որ ներկայում գրեթե բոլոր բժշկական հիմնարկները մասնավոր են, և որոնց տնօրենները նաև ամբիոնների վարիչներն են, ուհնարավորություն չեն ունենում իրենց մասնավոր սկզբունքներով ընդունած հիվանդներին ներառել ուսուցողական գործընթացներում: Մեր ամբիոնում, որի բազան պետական ծննդատուն է, հնարավոր կլինի այս խնդրին լուծում տալ: Պետական բուժհիմնարկներում բժիշկները ո՛չ միայն կարող են, այլև պարտավոր են ուսուցանել ուսանողներին:
Ի՞նչ կցանկանաք ավելացնել:
Սա բժշկակրթության նոր փուլ է, ուր թևակոխում է Հայաստանը: Ես հորդորում եմ ապագա բժիշկներին, կլինիկական օրդինատորներին վստահել այս գործընթացին և մասնակից դառնալ: Դրանից բոլորը միայն կշահեն:
Կարդացեք նաև
«Որակն առողջության գրավականն է» խորագրով միջոցառումն առիթ էր գնահատելու բուժքույրերի, մանկաբարձների, դեղագետների, ինչպես նաև երկար տարիներ...
Սույն թվականի մարտ ամսին «Արմենիա» ՀԲԿ վիրաբուժական բաժանմունք էր ընդունվել 32-ամյա տղամարդ՝ պարանոցի առաջային մակերեսի ուռուցքանման գոյացության կապակցությամբ...
Սմարթֆոններով անդադար թերթվող տեղեկատվությունը, արտաքին գործոնները բացասաբար են ազդում մեր հիշողության և ուշադրության կենտրոնացման վրա...
«Ավան» հոգեկան առողջության կենտրոնում բացվեց վերանորոգված ու վերազինված արտահիվանդանոցային բաժանմունքը...
Գիտական խորհրդի հերթական նիստն անցկացվեց ապրիլի 30-ին: Առանցքում էր Կլինիկական աշխատանքների գծով պրոռեկտոր Արմեն Մինասյանի տարեկան հաշվետվությունը...
«Նաիրի» բժշկական կենտրոնի վիրաբույժներին հաջողվել է լապարոսկոպիկ եղանակով հեռացնել փայծաղային զարկերակի մեծ անևրիզմը՝ պահպանելով պացիենտի փայծաղը...
Իմունականխարգելման եվրոպական շաբաթվա շրջանակում ԵՊԲՀ-ում Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության մասնակցությամբ և Կարիերայի կենտրոնի...
Առողջապահական ծառայությունների որակի բարելավման ռազմավարական փորձարարական ծրագիրն արդեն ներդրվել է հանրապետության մի քանի բժշկական կենտրոնում...
Երևանում մեկնարկել են «Հայաստանյան արագ արձագանքման բժշկական թիմի» (ՀԱԱԲԹ) 15-օրյա վերապատրաստման դասընթացները...
Ապրիլի 16-ին Մոր և մանկան առողջության պահպանման գիտահետազոտական կենտրոնում տեղի ունեցավ «Շարակցական հյուսվածքի համակարգային հիվանդություններ...
Երևանի 7 վարչական շրջանում մեկնարկել է «Ավագ սերնդի շրջանում ֆիզիկական ակտիվության խթանման» հանրային արշավը...
Նկարում Սերինեն է, ծնվելուց հետո 90 օր գտնվել է Էրեբունի ծննդատան նորածնային բաժանմունքում: Նա ծնվել է հղիության 25-րդ շաբաթում...
«Էրեբունին» հանրապետությունում որպես խոշոր, բազմապրոֆիլ և առաջատար բժշկական կենտրոն մշտապես արդիականացվում է, վերազինվում գերժամանակակից սարքավորումներով...
«Էրեբունի» բժշկական կենտրոնի վերակենդանացման բաժանմունք էր ընդունվել ծայրահեղ ծանր վիճակում, կրիտիկական ցուցանիշներով՝ գրեթե անգիտակից, բարձր ջերմությամբ...
ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ
- Ժողովրդական դեղամիջոցներ
- Հղիություն. 4-րդ ամիս
- Հղիություն. 7-րդ ամիս
- Կոճապղպեղ նույնն է՝ իմբիր, Ginger եւ Zingiber Officinale
- Հղիություն. 6-րդ ամիս
- «Արագիլ» հիմնադրամը ստեղծված է՝ օգնելու անպտղությամբ տառապող զույգերին. Կարինե Թոխունց
- Հղիություն. 2-րդ ամիս
- 4-7 ամսական երեխաների սնուցումը
- Ամուսնական առաջին գիշերը
- Ընկերության մասին
- Ինչպես ազատվել անցանկալի մազերից
- Խնձորը` պզուկների դեմ. ազատվիր նրանցից 1 գիշերվա ընթացքում
- Պարզվում է ապագա երեխայի սեռը կախված է մայրիկի սնունդից
- Դդում
- Կոճապղպեղ՝ նիհարելու համար (կոճապղպեղի թեյ)
- Հիվանդություն, որը փոխում է մեր կյանքը` կրծագեղձի քաղցկեղ
- Սեռական գրգռում
- Արգանդի միոմա. նախանշանները, պատճառներն ու բուժումը
- Երիցուկ դեղատնային - Ромашка аптечная - Matricaria chamomilla L.
- Չիչխանի օգտակար հատկությունները
- Քարավուզ (նույն ինքը՝ նեխուր)
- Ինչպես ազատվել բերանի վատ հոտից`պարզ միջոց
- Դիմակներ` մազերի համար
- Հղիություն. 1-ին ամիս
- Կրծքի ցավե՞ր ունեք. ինչ անել
- Ընդհանուր տեղեկություններ մարմնի համակարգերի մասին
- Ընտրություն ըստ հորոսկոպի
- Հիվանդություն, որի համար պետք չէ ամաչել (թութք)
- Հեշտոցային արտադրության պատճառները. մասնագետի անդրադարձը
- Բերանի խոռոչի լորձաթաղանթի ախտահարումը սովորական բշտախտի ժամանակ (սկիզբը` նախորդ համարում)
- Հղիությունը և նախապատրաստվելը դրան
- Խոսենք այդ մասին. ձեռնաշարժություն
- Երբ գլխացավն ախտանիշ է: Հանճարեղ և օժտված մարդկանց հիվանդություն
- Լեղաքարային հիվանդություն. բուժման մեթոդները
- Սեռական թուլության առաջին նախանշանները. news.am
- Էկզեմայի տեսակները և բուժումը
- Ուլտրաձայնային դոպլերոգրաֆիա (երկակի (դուպլեքս) անոթների)
- ՈւՆԱԲԻ: Արևելյան բժշկության գաղտնիքները
- Իրիդիոսքրինինգ
- Գամմա-դանակը նշտարի փոխարեն